سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

راهکارآنلاین تشخیص آلزایمر

راهکار آنلاین برای تشخیص آلزایمر

جامعه > سلامت - بر اساس تحقیقاتی که نتایج آن اخیرا منتشر شده می توان با انجام تست آن لاین تا حدی بروز آلزایمر را تشخیص داد.

  

به گفته محققان این تست می توان سالها قبل از تشدید بیماری نشانه های آن را بروز دهد و اگر بتوان میزان تشخیص زودرس را به 5 سال کاهش داد در این صورت بیش از نیمی از افرادی که بر اثر این بیماری جان می سپارند کاهش می یابد. این تست نمی تواند به هیچ عنوان جایگزین شیوه های رایج درمان و معاینات پزشکی شود اما نتیجه فوری آن می تواند افراد را از احتمال ابتلا به آن باخبر کرده و راهی تستهای جدی بعدی کند و یا اینکه آنها را از نگرانی کاملا دربیاورد. درعین حال مشکلاتی که برخی با حافظه شان دارند دراین تست بروز پیدا می کند. تست مزبور که سی اف تی نام دارد وتوسط محققان دانشگاه آکسفورد طراحی شده همچنین مسائلی را در مورد شیوه زندگی و رژیم غذایی گوشزد میکند. تا پیش ازاین تستهایی از این دست در مطبها و بیمارستانها و در حضور متخصصان انجام می شد ولی تست فعلی اولین نسخه ای است که در منزل براحتی قابل انجام است و نتایج آن مورد تایید متخصصان است .

در تحقیقی جداگانه توسط همین دانشگاه تاکید شده کسانی که دارای حافظه بدی هستند و امکان ابتلا به آلزایمر در آنها می رود قرصهای مکمل ویتامین ب مصرف کنند . مصرف روزانه این قرصها می تواند روند ابتلا به بیماری را به تعویق انداخته و یا متوقف کند هر چند درمان قطعی برای آلزایمر در حال حاضر وجود ندارد. درکنار انجام این تست افراد می توانند از آزمایش خون هم برای تشخیص این بیماری استفاده کنند.

تلگراف/13 می

47/281

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد