سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

فرهنگ ما وسالمندان


زارعی مدیرعامل انجمن آلزایمر گفت: تعالیم دینی و ملی ما، سالمندان را مایه برکت جامعه معرفی می کند و تکریم آنها را  به عنوان یک وظیفه می داند و  حضور دانش آموزان در سرای سالمندان اراک، به همین منظور انجام شده ومی شود.

 وی افزود: محتوای فرهنگ ادیان آسمانی، بر پایه ارتباطات صمیمانه ، همدردی، عاطفه و تعاون استوار است و باید این فرهنگ،  همواره تبیین و تبلیغ شود ضمن آنکه فرهنگ و تمدن ما سرشار از ادبیات و آداب تکریم همنوع به ویژه گروه سالمندان ومددجویان روانی مزمن  است.
به گفته وی، براساس تحقیقات علمی، در روابط اجتماعی، کسانی که رفتاری بر پایه مهر و محبت دارند، هم مورد احترام جامعه هستند و هم از سلامت روحی و جسمی بیشتری نسبت به دیگران برخوردار هستند.
وی تصریح کرد: در جوامعی که دچار ضعف فرهنگ دینی هستند، امروز برای حل مشکل خود، با نامگذاری روزها و مناسبت ها، سعی در ترویج فرهنگ مبتنی بر روابط انسانی هستند.
وی تاکید کرد: تلاش برای زندگی دور از تنش و مشکلات رفتاری، موجب سلامت جامعه است و ترویج و آموزش فرهنگ مدارا و سازگاری باید از دوران کودکی و مدرسه آغاز شود و براین اساس، برنامه ریزی شده است که در طول سال تحصیلی، دانش آموزان، از سالمندان و بیماران ومددجویان وآسایشگاهای مختلف و به مناسبت های مختلف عیادت کنند.
زارعی افزود: امروزه،با توجه به شرایط جامعه، مشکلات روحی و روانی روبه افزایش است ، پس باید راه های ترویج سبک زندگی بر اساس تعالیم انسان دوستانه مورد توجه شهروندان قرار گیرد که مهمترین آن تکریم مددجویان  و سالمندان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد