سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

کار بانیت تقرب به خدا

انجام کارها با نیت تقرب به خدا باشد
 یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: در هر لباسی که قرار دارید نیتتان برای خدا و همه کارهایتان برای اطاعت از فرمان خدا باشد.
  

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار یگان های ویژه ناجا و کارکنان یگان ویژه استان قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد؛ ضمن تقدیر و تشکر از حضور مهمانان در دهه کرامت اظهار داشت: مقام حضرت فاطمه معصومه (س) به دلیل قرار گرفتن در مسیر خدا است و بعضی از فرزندان امامان علیهم السلام به همین دلیل به مقام هایی می رسند که موجب می شود قبر و مکان آن ها بعد از سال های طولانی مورد احترام باشد.

وی بیان داشت: خداوند برای یک دسته از بندگان اجری می دهد که همه کس از آن بهره مند نمی شود و آن دارا بودن 2 صفت حسنه یکی ایمان و دیگری تقوا است.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه ای از قرآن کریم عنوان کرد: اجر آخرت برای کسانی است که دارای ایمان و تقوا باشند و داشتن این 2 باید در تمام شئونات زندگی باشد و در سمت ها هیچ مرحله ای تفاوت نمی کند.

وی با بیان این که هدف از بعثت همه انبیا این بوده است که انسان ها اهل ایمان و تقوا شوند؛ ابراز داشت: باید بین خود و خدا بررسی کنیم که تا چه حد فرمان بردار خدا هستیم؛ فقط معصومان و امامان هیچ گناهی انجام نمی دهند و بقیه اهل گناه هستند.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم تصریح کرد: خداوند می فرماید اکثر انسان ها نافرمان هستند؛ ما باید از خداوند استمداد بطلبیم تا در مسیر خداوند اطاعت بیشتری داشته باشیم.

اجر بر اساس نیت انسان هاست

وی با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر (ع) بیان کرد: خداوند با هیچ کس، قوم و خویشی ندارد و فقط به نیت و عمل بندگانش نگاه می کند و به همان میزان اجر و پاداش می دهد.

این مرجع تقلید خطاب به جمع حاضر افزود: در هر لباسی که قرار دارید نیتتان برای خدا و همه کارهایتان برای اطاعت از فرمان خدا باشد.

وی یادآور شد: اگر از رهبری و یا مرجع تقلید نیز اطاعت می شود آن اطاعت ها در راستای اطاعت از خداوند است و خدا مزد بهتری می دهد برای کسانی که اهل ایمان و تقوا باشند.

آیت الله علوی گرگانی در پایان بیان کرد: امیدوارم در این جلسه این امانت را از ما قبول کنید و ان شاءا... ایمان و تقوا را در خود به وجود آورید.

منبع : خبرگزاری مهر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد