سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

کاهش بینایی و شنوایی در افراد مسن ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند



به گفته محققان، کاهش بینایی و شنوایی در افراد مسن ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند.
به گزارش پایگاه اینترنتی بی.بی.سی.نیوز، دانشمندان استرالیایی در این مطالعه حدود ‪۲‬هزار نفر را که بطور متوسط ‪ ۷۰‬ساله بودند، مورد بررسی قرار دادند.
آنها دریافتند، داوطلبانی که نقص بینایی داشتند احتمال بیشتری داشت که به آسیب‌های شنوایی مبتلا شوند. عکس این نکته نیز مشاهده شد.
محققان در مطالعه خود که در مجله “بایگانی چشم پزشکی”(‪Ophthalmology‬ ‪ (Archives of‬چاپ شده است، نوشتند: ممکن است دلایل نهفته این آسیب‌های حسی مشابه باشد.
محققان همچنین دریافتند افراد مبتلا به استحاله ماکولا مرتبط با سن و آب مروارید نسبت به افرادی که به این اختلالات مبتلا نیستند، احتمال بیشتری دارد که به کاهش شنوایی مبتلا شوند.
نویسندگان این مطالعه از دانشگاه “سیدنی و آزمایشگاه‌های ملی “صوت شناسی” در سیدنی اعلام کردند، این ارتباط میان بینایی و شنوایی را می‌توان با این حقیقت توضیح داد که هر دو نتیجه پیری هستند.
به گفته آنها، عوامل شایع خطر ساز می‌تواند زمینه ساز ابتلا افراد به این آسیب‌های حسی باشد.
قرار گرفتن در معرض استرس اکسیداتیو، دود سیگار و تصلب شریان و عوامل خطرساز آن به ترتیب با استحاله ماکولا مرتبط با سن، آب مروارید و کاهش شنوایی ارتباط دارد.
دیابت یکی دیگر از عوامل شایع خطرساز برای ابتلا به آب مروارید، آسیب‌های بینایی و شنوایی است.
“سو بران” که در بنیاد خیریه نابینایان و ناشنوایان “سنس” مسئولیت دارد، گفت:” آسیب‌های دوگانه حسی و یا ناشنوایی نابینایی چیزی است که بیشتر افراد در سنین پیری آنرا تجربه می‌کنند.”
بر اساس ارزیابی‌های این بنیاد، در حال حاضر حدود دو میلیون فرد بالای ‪ ۶۵‬سال در انگلیس به اختلال بینایی و شنوایی مبتلا هستند

منبع
http://www.pezeshk.us
موجود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد