سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

خانه سالمندان

کارشناس دفتر اجتماعی معلولان بهزیستی استان اصفهان:
هزینه نگه‌داری هر سالمند در خانه سالمندان ماهانه 550 هزار تومان است

خبرگزاری فارس: کارشناس دفتر اجتماعی معلولان بهزیستی استان اصفهان گفت: طبق کارشناسی صورت گرفته در اصفهان به طور متوسط نگه‌داری هر سالمند در خانه سالمندان اصفهان 550 هزار تومان هزینه دربر دارد.

خبرگزاری فارس: هزینه نگه‌داری هر سالمند در خانه سالمندان ماهانه 550 هزار تومان است



عادل بهمنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه 15 مرکز نگه‌داری شبانه‌روزی سالمندان در استان اصفهان داریم، اظهار داشت: حدود 500 نفر از سالمندان که هر ماه تعداد آنها متغیر است از سوی سازمان بهزیستی یارانه هزینه نگه‌داری دریافت می‌کنند.

وی با تأکید به اینکه مبلغ یارانه مرکز به مرکز متفاوت است، افزود: براساس یک سری استاندارهای موجود مراکز به رتبه‌بندی از یک تا سه یارانه تعلق می‌گیرد.

کارشناس دفتر اجتماعی معلولان بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: به طور متوسط بابت هر سالمند زیر پوشش بهزیستی که در مراکز شبانه‌روزی سالمندان نگه‌داری می‌شود، 185 هزار تومان به آن مرکز پرداخت می‌شود.

وی گفت: هزینه یارانه بر حسب نوع در جه مرکز نگه‌داری درجه یک 200 هزار تومان، درجه دو 185 هزار تومان و درجه سه 170 هزار تومان پرداخت می‌شود.

بهمنی با بیان اینکه تعداد 100 نفر سالمند با هویت مجهول وجود دارد، ادامه داد: ماهانه بابت نگه‌داری آنها 230 هزار تومان پرداخت می‌شود، تعداد افراد سالمند که در خانه سالمندان استان اصفهان نگه‌داری می‌شود نزدیک به یک هزار نفر است که بقیه به صورت نگه‌داری با هزینه آزاد هستند.

کارشناس دفتر اجتماعی معلولان بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه از سوی سازمان بهزیستی کل کشور حدود 450 هزار تومان خرج ماهیانه نگه‌داری هر سالمند در نظر گرفته شده است، بیان داشت: هزینه نگه‌داری هر سالمند بستگی به میزان سلامت سالمندان دارد و هزینه نگه‌داری آنها بسته به شرایط شخص اضافه می‌شود.

وی اضافه کرد: براساس کار کارشناسی موجود در اصفهان حدود 550 هزار تومان برای نگه‌داری سالمند در نظر گرفته شده است که سال 91 با توجه به تورم موجود افزایش می‌یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد