سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

باورزش دربرابر آلزایمرمصون شوید

به گزارش وب‌دا، به نقل از نشریه مدیکال اکسپرس، محققان حرکت‌شناسی دانشکده بهداشت عمومی در دانشگاه مریلند با انجام بررسی‌های خود دریافتند ورزش کردن به صورت متعادل می‌تواند برای یک دوره طولانی پس از انجام تمرینات، با اضطراب و استرس ناشی از حوادث ناملایم زندگی در افراد مقابله کند.
براساس این گزارش محققان همچنین با بررسی نقش ورزش در جلوگیری از کاهش رفتارهای شناختی و ادراکی در افراد مسن مشاهده کردند که فعالیت بدنی باعث ترویج و تقویت فعالیت سلول‌های مغزی می‌شود که این پدیده می‌تواند در برابر وقوع بیماری آلزایمر از افراد محافظت کند.
نتایج حاصل از این گزارش می‌افزاید: انجام تمرینات ورزشی علاوه بر این که می‌تواند استرس ناشی از وقوع حوادث عاطفی در زندگی را تعدیل و متوقف کند، قادر است این حالات مثبت را در افراد حفظ و نگهداری کند.
یافته‌های این مطالعه نیز مؤید این مسئله است که ورزش نقش مهمی را برای بهتر تحمل‌ کردن نگرانی‌های روزانه و عوامل استرس‌زای زندگی ایفا می‌کند.
از طرفی نتایج دیگر این مطالعه نشان می دهد: محققان در حال حاضر در نظر دارند که اثرات مداوم ورزش را در بیمارانی که به طور منظم اضطراب و علائم افسردگی را تجربه می‌کنند، بررسی کنند و مکانیسم این که چگونه ورزش ممکن است شبکه‌های عصبی مرتبط با احساسات را تغییر دهد را درک کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد